Pagina's

maandag 14 april 2014

Havermoutpannenkoeken

Havermout is de laatste tijd enorm populair geworden en ook ik eet trouw elke morgen mijn portie havermout. Liefst met nog een hoop gojibessen, noten of blue berries er doorheen.

Ik kwam ook al vaak het recept voor havermoutpannenkoeken tegen maar als zoetekauw dacht ik dat ik de pannenkoeken niet lekker ging vinden. Deze morgen heb ik het toch eens uitgeprobeerd en ja hoor: ik ben verkocht! Ik heb er wel mijn eigen variant op gemaakt met sojamelk met vanillesmaak omdat ik dus hou van zoet.
 



























Ja er staat een datum op het ei, de eitjes zijn van onze kippen en omdat we er zo veel hebben schrijf ik er telkens de datum op zodat we de oudste het eerst kunnen opeten.

Nodig
- kokosolie
- 40 gram havermout
- 100 ml Alpro Vanille
- 1 ei 

Bereiding
Ik had niet verwacht dat het maken van de pannenkoeken zo vlot ging gaan. Je doet de havermout en de sojamelk in een blender. Daarna klop je er het ei apart in en je deeg is klaar. Je warmt wat kokosolie in de pan en je bent klaar om te bakken.
 



























Ik heb 3 pannenkoeken kunnen bakken, de eerste was grandioos mislukt. De 2 laatste heb ik wat kleiner gemaakt waardoor je ze makkelijker kunt omdraaien.
 
Morgen eet ik weer pannenkoeken. Het lijkt mij handig om het beslag de avond er voor te maken zo kan ik 's ochtends snel mijn ontbijt maken.
 
Ik heb nog een aantal ideetjes voor recepten met havermout dus die komen binnenkort ook zeker online!
 
Doei!
 
Vicky

1 opmerking: