Pagina's

vrijdag 29 augustus 2014

Week 30: moe!

 
 
Top: H&M Mama - Broek: H&M Mama - Zonnebril: Lola & Lisa - Horloge: Michael Kors
 
Eerst en vooral moet ik toegeven dat de tijd en de energie soms ontbreken om te bloggen. Gisteren was onverwachts een drukke dag en daarom dat dit stukje een dagje later online staat. De laatste week voel ik mij weer super moe. Het voordeel hier van is dat ik gelukkig weer wat meer slaap, momenteel geen nachten dus dat ik rond 4u klaarwakker beneden in de zetel kom liggen. Toen ik enkele weken geleden nog met gemak op zat tot na 23u moet ik me deze week soms al slepen als het 22u is. Gelukkig heb ik de gelegenheid om 's ochtends lang te slapen en rustig aan wakker te worden. Want het is vooral 's ochtends dat ik wat meer moeite heb om op gang te komen. Ik ondervind als ik alles te snel wil doen 's ochtends dat ik me dan snel heel flauw voel.  Over het algemeen is de duizeligheid momenteel wel iets beter, behalve het eerste uur 's ochtends.

Omdat de verslagjes er vaak wat hetzelfde uitzien wil ik er wat afwisseling inbrengen en vul ik weer wat vraagjes in uit het 9 maanden dagboek van Pauline Oud.

Scherpe kruiden, vet eten, koffie, sinaasappelsap kunnen maagzuur verergeren; heb jij er ook last van?

Ik ondervind dat ik kleinere porties in een keer kan eten want mijn maag zit sneller vol. Ik probeer dus zo vaak mogelijk 's middags warm te eten, ik eet meestal toch iets minder dan normaal. 's Avonds eet ik dan meestal wat brood met soep en als dessert soms wat yoghurt of iets van zoetigheid. Toen ik op een avond spaghetti at had ik wel last van maagzuur.


Een glas lauwe melk of wat vanillevla kunnen goed helpen bij brandend maagzuur; wat doe jij er aan?

Vanillevla heb ik nog niet geprobeerd, klinkt wel lekker :-) Een glas warme melk helpt lichtjes maar voor mij is de beste oplossing om een paar beschuitjes te eten.


Is het babykamertje op orde of zijn jullie nog aan het klussen?

De grootste werken zijn gebeurd: de vloer ligt er, de muren hebben een kleurtje en de elektriciteit ligt klaar. Zaterdag komen ze nog de meubeltjes leveren, ik kan niet wachten tot alles in elkaar zit zodat we het eindresultaat kunnen zien. Ik ben intussen begonnen met de eerste kleertjes te wassen zodat ik de kleerkast kan vullen. Momenteel staat al het babygerief op onze kamer gepropt en dit is nogal rommelig. Ik zal blij zijn als ik alles kan inrichten. Als de kamer volledig ingericht is gaan we nog kijken voor wat leuke muurstickers maar om deze te kiezen willen we eerst eens alles in het echt zien staan.


Kun jij nog veel doen of zit je buik snel in de weg?

Ik kan nog veel doen maar het gaat allemaal wat moeizamer. Ik zit sneller zonder adem en als ik mij wil bukken is dit toch al wat lastig. Zolang het gaat blijf ik zo veel mogelijk zelf doen. Ik vraag niet graag hulp en ik zal dit waarschijnlijk nog genoeg moeten doen de laatste weken.


Heb je nog leuke spulletjes gekocht of gekregen?

Ik heb super schattige kleertjes besteld bij La Redoute, de shoplog komt binnenkort online. Mijn moeder gaf laatst nog een schattig body'tje cadeau en vorige week mocht ik met haar mee om de parkbekleding te gaan kiezen die zij cadeau gaf, lief hé!


Bijzondere momenten:

Dinsdag mochten we na 5 weken nog eens langs bij de gynaecoloog. Ik keek er zo naar uit om onze kleine man te zien. Hij weegt intussen 1660 gram en we kregen weer een mooi fotootje mee waarop we mooi zijn gezichtje konden zien. We hebben echt genoten van de ontmoeting met ons kindje en waren beiden toch wel trots dat ons kleine mannetje zo goed gegroeid is.

Ik hoop dat je het leuk vond om eens een ander soort verslagje te lezen en ik ben blij dat ik weer de hoogtepunten van mijn (zwangere) week heb kunnen delen.

Doei!
Vicky

Geen opmerkingen:

Een reactie posten