Pagina's

maandag 4 augustus 2014

Mijn 9 maanden dagboek van Pauline Oud


Een van de eerste dingen die ik kocht toen ik wist dat ik zwanger was is het 9 maanden dagboek van Pauline Oud en dit heb ik me nog geen moment beklaagd. Ik ben iemand die er van houd om tastbare herinneringen te hebben van bijzondere momenten. Elke reis en alle leuke gebeurtenissen in mijn leven worden dan ook zo veel mogelijk op de gevoelige plaat vast gelegd. Je kan je dan wel voorstellen dat ik graag zo veel mogelijk wil herinneren van mijn zwangerschap en van de eerste levensjaren van ons baby'tje. Geef toe dat we bepaalde dingen weer snel vergeten en ik wil elk detail van mijn zwangerschap kunnen herinneren.


Pauline Oud speelt hier mooi op in met haar leuke invulboeken. Het 9 maanden dagboek is een boek met wekelijks een aantal vragen over de zwangerschap die je moet invullen. Je kan er ook elke maand een foto van je buik kleven samen met je gewicht en je buikomtrek. Per week staan een aantal leuke weetjes vermeld over de evolutie van je baby en andere nuttige tips.


Even een voorbeeldje van week 26:

- je baby is nu ca. 33 cm en weegt ca. 700 gram. De oogleden van je baby zaten tot deze tij dicht. Vanaf nu kan je kindje zijn oogjes opendoen. Ook zijn er al hele kleine wimpertjes en wenkbrauwen.

- Hoe vaak moet je je baby eigenlijk voelen per dag?
Sommige kindjes zijn heel rustig, andere bewegen juist heel veel. Maar als dat minder is, hoef je je geen zorgen te maken. Tot 28 weken is het normaal dat je je kindje af en toe wel en soms ook niet voelt.

Nu ik intussen 26 weken zwanger ben vindt ik het leuk om al eens terug te bladeren naar het begin van dit dagboek en mijn gedachten van de eerste weken te herlezen. Stel je dan eens voor dat ik dit samen met mijn kind later zal herlezen.



Pauline Oud heeft nog andere leuke invulboeken waarvan ik er zeker nog een aantal zal aanschaffen.
  • Kraambezoekboek
  • Baby's eerste jaar
  • Mijn opgroeiboek
  • Mijn kleinkind
  • Mijn crèche- en oppasboek

De boeken zijn oa. verkrijgbaar bij Standaard Boekhandel en op Bol.com, de boekjes kosten 14,95 euro. Ook leuk om cadeau te doen aan een vriendin die zwanger is of net bevallen is.

Bedankt voor het lezen!

Vicky





1 opmerking:

  1. Dit boek heb ik zelf ook en ik lees er heel graag in terug. Ook heb ik er foto's ingeplakt en dat is zo leuk om met mijn zoontje terug te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen