Pagina's

vrijdag 11 juli 2014

Nieuw versus tweedehands















Een tijdje terug zijn we bij Dreambaby geweest voor een rondleiding in hun winkel. Alles werd er heel uitgebreid uitgelegd helaas moesten we de rondleiding wat vroeger stoppen omdat we nog een andere afspraak hadden maar we hebben toch veel bijgeleerd. Zo toonde de verkoopster ons hoe je een autostoel in de wagen moet bevestigen en kregen we allerlei nuttige tips over het kiezen van een kinderwagen, verzorgingstafel enzovoort. 

Wat we ook leerden is dat een baby veel geld kost. Dat wisten we natuurlijk wel al maar als toekomstige ouders van een eerste kindje hebben we er totaal geen idee van welke aankopen nu wel en niet nuttig zijn. Ik ben er zeker van dat we zaken gaan kopen die veel te duur zijn en dat we zeker miskopen gaan doen die jaren in de kast zullen blijven liggen. Als ouders willen we natuurlijk het beste voor ons kindje maar is het beste daarom altijd het duurste?
De markt speelt natuurlijk in op de hormonen van de zwangere mama die niet wilt dat haar kindje iets te kort zal komen. De papa kan uiteindelijk de smekende blik van zijn zwangere vrouw niet weerstaan en voor hij het weet staat zijn hele maandloon aan spullen op de geboortelijst. Wij zijn daar zelf toch iets nuchterder in en zullen proberen om nieuwe leuke spulletjes te combineren met een aantal tweedehands artikelen. Ik vind dat je grote zaken zoals een bedje, park en eetstoel gerust van iemand kan overkopen. Er zijn ook zaken die ik dan toch liever nieuw heb zoals papflesjes en bed- en parkbekleding.

Er bestaan heel wat websites waarop je tweedehands babyspulletjes kan vinden en vaak in nieuwstaat of zo goed als nieuw. Het gaat vaak om cadeautjes die mensen dubbel gekregen hebben, kledij die hun kleine uk nooit heeft kunnen dragen wegens te groot of te klein en spullen die gewoon maar voor een hele korte tijd gebruikt zijn.
Momenteel ben ik volop bezig met zoeken naar tweedehands artikelen in een goeie staat en liefst van bij mensen uit de buurt. Hiervoor gebruik ik Kapaza en Tweedehands.

Zo hebben we al een park en een badje in hele goeie staat op de kop kunnen tikken en besparen we toch een aantal eurootjes. Ik ben nog aan het uitkijken en hoop nog wat leuke spullen voor onze kleine man te kunnen kopen, voor minder geld natuurlijk.

Wat ik ook heel interessant vind zijn de tweedehandsbeurzen van de Gezinsbond. Ik ben er al eens naar toe geweest en met een beetje geluk vindt je er heel wat (nieuwe) kleertjes voor telkens maar 2 à 5 euro. Ik kwam terug met 2 zakken kledij in hele goeie staat voor nog geen 20 euro. Het voordeel is ook dat je er veel verkopers onder één dak ziet, je de spulletjes direct ziet en geen gedoe hebt met eventuele verzendkosten.


Ik ben benieuwd hoe andere mommy to be's dit aanpakken? Ga jij all the way voor nieuwe spulletjes, doe je zoals ik bepaalde spullen nieuw en andere tweedehands of koop/kocht jij jouw volledige babyuitzet tweedehands?

Doei!
Vicky






Geen opmerkingen:

Een reactie posten