Pagina's

donderdag 10 juli 2014

23 weken zwanger: honger, honger en nog eens honger


Intussen is de 23e week van mijn zwangerschap ook al weer gepasseerd en ja ik kan het niet laten om het weer te zeggen: maar het gaat snel! Volgende week ben ik 6 maand zwanger en gaat officieel het laatste trimester in. Het laatste trimester waarin we nog veel moeten doen. 

- Zo moeten we nog de laatste goedkeuring geven voor de doopsuiker. We wachten nog even enkele voorbeeldjes af vooraleer we de definitieve bestelling plaatsen. 

- De babykamer moet afgewerkt worden, dit is wel een taakje voor mijn vriend en hij heeft nog wel wat tijd. Toch verlang ik om een echt babykamertje te zien aangezien het nu nog een kamer is zonder kleur aan de muur en zonder vloer. Trouwens, we moeten de kamer ook nog gaan bestellen. Ik twijfel nog even maar zou toch graag in de komende weken de meubeltjes gaan bestellen zodat we deze zeker op tijd hebben.

- De geboortelijst moet nog volledig aangevuld worden. Ik neem er m'n tijd voor omdat ik probeer een aantal stuks tweedehands te kopen. Hierover later nog een artikeltje.

- Ten slotte moeten er nog een aantal administratieve dingen geregeld worden zoals aanvraag kraamgeld, aangifte kind door de partner en eventuele kraamhulp achteraf.

We hebben nog ruim de tijd en ik ben er niet gestresseerd onder maar dit is ook even een handig overzichtje voor mezelf :-)

Baby:
 
De baby doet het goed, hij is mooi mee op schema qua lengte en gewicht. De gynaecoloog zegt ook bij elk bezoekje dat ons kleintje super bewegelijk is. Het zal een actief ventje worden. Ik verlang om ons kleintje te leren kennen en om te zien hoe hij er uit zal zien, zal hij meer op de papa gaan lijken of toch meer op de mama? Ik ben super benieuwd. Sommige mensen laten rond deze periode een 3D echo doen. Wij hebben beslist dit niet te doen. Je ziet dan wel een glimp van het gezichtje maar wij blijven liever verrast tot aan de geboorte. Ook is er nog altijd geen zekerheid of een hoog aantal echo's al dan niet schadelijk is voor de baby.


Cravings:
 
Je ziet het al aan de titel maar deze week had ik continue honger. Volgens mij is het de baby die groter wordt en meer energie vraagt. Of laat het ons daar toch op houden, dan heb ik een excuus. Tussen deze echo en de vorige ben ik ook niet bijgekomen. Niet dat ik heel erg bezig ben met mijn gewicht nu, dat is voor na de bevalling hoor. Deze week at ik mosselen, ik heb al ondervonden dat veel zwangere vrouwen die ik ken hier zin in hadden de laatste tijd. Zo speciaal is het misschien niet maar je moet weten dat ik anders niet graag mosselen eet. Nu at ik ze met heel veel smaak :-) Een andere craving die ik momenteel elke dag heb zijn cracottes met pindakaas, mmm ik krijg er al weer zin in. Pindakaas is iets dat ik anders praktisch nooit eet. Grappig toch hé die goestinkskes.

Mood:
 
Deze week heb ik niet echt last gehad van de hormonen maar was ik vooral heel erg moe en vaak duizelig. Dit weekend zijn we op weekend geweest met vrienden. Ik was aan het twijfelen om mee te gaan door de duizeligheid. Achteraf bekeken ben ik blij dat ik mee geweest ben zo was ik er even tussenuit. De tweede dag was ik heel erg moe en duizelig en ook de dag er na had ik er nog veel last van. De gynaecoloog blijft het op mijn bloeddruk steken en spreekt van appelflauwtes. Ik vind het maar raar want mijn bloeddruk staat goed als ik duizelig ben en ik doe ook m'n best om regelmatig te eten.
Als ik het rustig aan doe dan gaat het meestal wel beter, luisteren naar mijn lichaam dus...

Nog een buikfoto om af te sluiten. Ik ben supertrots op mijn eindelijk zichtbaar buikje!


Truitje - JBC JoliRonde Broek - H&M Mama Tas - H&M Sjaal -L&L
Zwangerschapsketting - Dreambaby

Tot volgende week!

Vicky






Geen opmerkingen:

Een reactie posten