Pagina's

zaterdag 26 juli 2014

Daily make up routine for summer #1



Na de overload aan zwangerschapsupdates en andere babyartikelen werd het weer eens tijd voor een beauty artikel. Vandaag laat ik jullie de make up producten zien die ik momenteel dagelijks gebruik.

Als dagcrème gebruik ik Sensitive Skin Day Cream van Rituals, deze heeft SPF 15. Een hele goeie dagcrème voor als je net als ik een droge, gevoelige huid hebt. De crème ruikt heel erg bloemig en ondanks het lekkere geurtje droogt het product mijn huid zeker niet uit. Ik ben er heel tevreden van.

 Omdat ik altijd wat rode vlekken op mijn wangen en neus heb gebruik ik graag de Photo Finish Color Correcting Adjust primer van Smashbox. Deze neemt de meeste roodheid weg en zorgt er voor dat mijn foundation lange tijd mooi blijft. De primer doet zijn werk goed en is ideaal als je rode vlekken hebt of snel een rood gezicht hebt op warme zomerdagen.

Heb je extreem veel last van roodheid dan kan je de rode delen nog camoufleren met de Camouflage Cream van Catrice. Ik gebruik zelf nr. 020 Light Beige, deze bestaat ook nog in een aantal andere kleuren. Als ik naar een afspraak moet of ik heb een lange dag voor de boeg dan combineer ik de twee. Op dagen waarop ik iets minder make up draag gebruik ik enkel de Camouflage Cream.

Op vlak van foundation ben ik momenteel nog wat op zoek naar de perfecte match. Voor mij mag een foundation in de zomer vooral geen plamuureffect geven, niet te veel glanzen en natuurlijk mooi passen bij mijn huid die wat bruiner is dan in de winter. Momenteel heb ik NYC All Day Long Foundation in kleur 740 Warm Beige herontdekt.

Om geen glimmend gezicht te hebben poeder ik alles af met de 7 Seconds Powder van Mylène. Zoals je kan zien heb ik dit poeder al vaak gebruikt. Prima poeder die doet wat hij moet. Je zou denken dat hij nogal donker is maar daar zie je niets van terug op mijn gezicht.


Op mijn ogen gebruik ik momenteel heel vaak het Undress Me Too palette van MUA. Hiermee kan je hele leuke naturelle looks maken en daar hou ik het meest van. Bij mijn dagelijkse look gebruik ik meestal geen eyeliner en oogpotlood maar ik zet een lijntje boven- en onderaan mijn oog met een donkere kleur uit het palet. Zelfs mijn wenkbrauwen kleur ik bij met dit palette, hiervoor gebruik ik de kleur Lavish die perfect matcht met mijn wenkbrauwkleur. Multifunctioneel palette hoor als je het mij vraagt.


Mascara kan natuurlijk niet ontbreken. Ik heb momenteel geen echte voorkeur en ben vooral eens alles aan het opmaken uit mijn stash. Nu gebruik ik The Colossal Volum Express Waterproof van Maybelline.
Om te shapen gebruik ik de Mosaic Bronzer van MUA in Sunkissed Glow. Deze gebruik ik ook al een tijdje dus dit zegt genoeg hé. Blush gebruik ik niet elke dag maar als ik het gebruik dan neem ik de Mosaic Blush in English Rose, ook van MUA.


 Nog even een foto van mijn every day look, redelijk basic maar toch opgemaakt, ik kon het niet goed vastleggen op de foto maar draag een lichte kleur op mijn ooglid (Naked) en een donkere kleur in de crease (Wink) Wenkbrauwen en wimperrand zijn aangezet met de kleur Lavish.
Ik zie net dat ik vergeten ben om een lipproduct toe te voegen maar ik moet eerlijk bekennen: ik gebruik bijna nooit lipstick. Ik vind het altijd heel mooi bij anderen maar ik vind precies dat hij mij niet staat. Af en toe gebruik ik lipgloss maar meestal vind ik een gewoon glansje al voldoende en daarvoor gebruik ik een verzorgende lippenbalsem.

Wat zijn jouw dagelijkse make up producten?
Doei!
Vicky

2 opmerkingen:

  1. Dit soort basic looks vind ik altijd zo mooi! Fijne producten gebruik je ook. Ik gebruik het liefst met deze dagen een bb cream van maybelline en een poeder van bourjois. En mascara uiteraard, deze wisselt nogal eens :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke producten. Dat MUA palette is zo super mooi <3

    BeantwoordenVerwijderen