Pagina's

donderdag 24 juli 2014

25 weken zwanger: groeispurt

 
Hup, de 25ste week is ook al weer voorbij. Een week van puffen in de warmte, grote schilderwerken bij ons thuis (druk!) en het allerleukste: een grote groei van mijn buik :-) Enkele weken geleden nog was het niet zo heel duidelijk voor mensen die mij niet kenden dat ik zwanger ben. Waarschijnlijk dachten ze gewoon dat ik een buikje heb. Nu kan ik er niet meer van onderuit en kan iedereen het duidelijk zien dat ik zwanger ben. Zo spreken mensen op straat me aan om te vragen hoe ver ik ben. Stiekem vindt ik het allemaal heel erg leuk dat het nu zo duidelijk is want ik ben trots op mijn babybuik!
 
 
Deze week maakte ik een ander soort verslagje gebaseerd op het boek "Mijn 9 maanden dagboek" van Pauline Oud. Ik schrijf hier binnenkort nog een verslagje over want ik ben heel erg enthousiast over deze boeken. Per week moet je een aantal vragen invullen.
 
Dit waren de vragen van deze week.
 
  • Kan jouw partner jullie kindje goed voelen bewegen?
Ja, soms voelt hij zelfs bewegingen die ik niet voel. Het is ook zo dat ons kleintje soms ook reageert op de aanraking van mijn vriend, dus hij kent zijn papa ook al een beetje. 
  • Hoe ervaart hij dat?
Zoals de meeste mannen, met niet zo veel woorden. Maar ik zie aan zijn gezicht dat het hem blij maakt en hij komt ook meer en meer aan mijn buik om onze kleine man te voelen.
  • Hoe vind je het dat 'vreemden' je buik willen aanraken?
Eerlijk? Ik heb er een hekel aan. Als ze het vragen niet hoor maar sommige mensen leggen gewoon zomaar hun hand op je buik, niet zo leuk. Familie en vriendinnen mogen wel aan mijn buik komen natuurlijk. De meesten vragen dat ook wel eerst.
  • Ben je al begonnen aan het babykamertje?
Er is nog veel werk aan de winkel. Zo moet er nog geschilderd worden en laminaat op de vloer komen. Het kamertje zelf moeten we ook nog bestellen, oeps! Je denkt dat je ruim de tijd hebt maar het komt toch allemaal dichterbij, die resterende 3 maanden gaan snel gaan. Ons kleintje kan ook nog te vroeg komen natuurlijk. De eerste weken of maanden zal ons kleintje toch bij ons op de kamer slapen dus we hebben nog wat tijd.
  • Heb je er al spullen voor gekocht of gekregen?
Voor de kamer hebben we nog niet veel gekocht. Alles staat wel op de lijst, behalve de meubelen zelf en een maand op voorhand laten we dan alles in 1 keer leveren.
  • Moet je nog veel doen of kopen?
Momenteel is Bonino de winkel waar we onze doopsuiker en kaartjes bestellen gesloten. We hebben al gekozen maar de definitieve keuze en tekst voor het geboortekaartje worden begin september doorgegeven.
  • Bijzondere momenten
Dinsdag zijn we bij de gynaecoloog geweest. Ons kleintje maakt het goed en zit mooi op schema qua groei en gewicht. We hebben weer 2 fotootjes meegekregen van de echo. Dit zijn leuke herinneringen. Binnenkort moet ik voor de suikertest en heb ik een afspraak met de vroedvrouw om de kamer te reserveren. Ik zie wel op tegen de suikertest, het schijnt dat het suikerdrankje die je moet drinken afschuwelijk is. We zijn benieuwd.
 


 
Nog eventjes een foto om af te sluiten met Cyko, onze Dobbermann. Deze foto vindt ik leuk omdat hij zo spontaan is en niet geposeerd, dit zijn meestal de leukste kiekjes hé.

Topje New Look (al een tijdje oud hoor) - Broek H&M Mama - Sandalen H&M

1 opmerking:

  1. Leuke update en leuke foto's. De boeken van Pauline Oud heb ik ook gebruikt bij de zwangerschap van mijn zoontje. Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen