Pagina's

donderdag 31 juli 2014

26 weken zwanger: babykamer gekozen


De 26ste week is gepasseerd en daarbij zit ik officieel in het derde trimester, ik ben 6 maanden zwanger. Nog één derde van de zwangerschap te gaan. Als ongeduldig persoon kan het soms allemaal niet snel genoeg gaan maar daarmee komt ook de bevalling zelf dichterbij. Het zal wel niet abnormaal zijn om te zeggen dat ik hier toch wel schrik voor begin te krijgen, heeft elke zwangere vrouw dit niet rond deze periode? Terwijl ik in de eerste maanden absoluut nog niet dacht aan de bevalling begin ik mij hier toch stilletjes aan mentaal op voor te bereiden. Alhoewel, voorbereiden? Het enige dat ik ga doen om mezelf wat gerust te stellen zijn prenatale oefeningen zo weet ik toch een beetje wat mij te wachten staat. Intussen zijn de afleveringen van One Born Every Minute op Vitaya ook weer begonnen. Hier kijk ik ook graag naar, zo zie je toch een beetje hoe zo'n bevalling verloopt. Natuurlijk zie je dan ook soms de minder vlotte bevallingen maar daar ga ik niet aan denken. Ik focus me op de bevallingen die goed verlopen.

Bron

Deze week hebben we de babykamer gekozen. Dit was voor mij toch een hoogtepuntje aangezien ik het heel erg moeilijk vond om de juiste kamer te kiezen, twijfelaar die ik ook ben! Ik twijfelde over alles: in welke winkel gaan we de kamer kopen, welke kleur gaan we nemen, nemen we een volledige set of gaan we zelf een kamertje kiezen met meubeltjes van Ikea. Mijn vriend is daar nogal gemakkelijk in, ik mag doen wat ik wil. Intussen zorgt hij voor de uitvoeringswerken en is hij volop bezig met het kamertje te schilderen, stopcontacten te plaatsen en de vloer te leggen.

Baby
Met ons baby'tje gaat het goed, hij is heel beweeglijk. Het ene moment voel ik hem heel laag in mijn buik en het andere moment zit hij tegen mijn ribben te schoppen. Raar gevoel om zo schopjes onder je ribben te krijgen. Ik blijf het zalig vinden om die bewegingen te voelen. Voor mij is het een teken dat alles goed gaat met onze kleine man.

Cravings
Deze week viel het snoepen goed mee en heb ik geen echte vreetbuien gehad. Ik ben altijd al een snoeper geweest dus een chocolaatje en koeken gingen er zoals gewoonlijk wel weer in. Deze week mocht ik wel wat meer moeite gedaan hebben om gezond te eten want het koken schoot er een beetje bij in deze week. Nu ik er aan denk, heb ik hier al eens gezegd dat ik plots heel graag mosselen eet? Iets waar ik voor de zwangerschap niet zo dol op was. Deze week hebben we wel weer eens mosselen gegeten, dus laat dit mijn craving voor deze week dan maar zijn.

Mood
Deze week was er weer eentje waarin de hormonen opspeelden. Doordat ik intussen al een maand thuis ben van mijn werk begon ik deze week wat de muren op te lopen. Met mijn duizeligheid kan ik natuurlijk heel weinig uitstapjes doen waardoor ik heel vaak alleen thuis ben. Deze week was er een schilder bij ons bezig en vond ik het heel erg moeilijk om rust te vinden. Gelukkig is mijn moeder haar lieve vriend mij eens een dag komen halen zodat ik er eens een dagje uit was en gezellig bij mijn moeder gekletst heb. Dat heeft me wel goed gedaan. Intussen is mijn humeur weer beter hoor, vooral na het kiezen van de babykamer :-)

Kleedje: H&M Mama

Nog een laatste foto om af te sluiten. Deze week ben ik vergeten een mooie buikfoto te nemen. Gelukkig had ik nog een aantal kiekjes op mijn gsm staan. Sorry voor de mindere kwaliteit maar ik wou ze toch met jullie delen.

Hoe was jullie week?

Doei!
Vicky

Geen opmerkingen:

Een reactie posten