Pagina's

vrijdag 4 juli 2014

22 weken zwanger: rijstpudding en kroepoek


Intussen ben ik al 22 weken zwanger, de donderdag is mijn overgangsdag dus vanaf nu gaat week 23 in. Het is heel cliché om te zeggen maar de tijd vliegt. 

Deze week verliep redelijk goed, het was minder warm dan de week er voor en de duizeligheid was toch iets beter. Behalve vandaag dan maar dit komt doordat we een drukke voormiddag hadden bij Dreambaby om de geboortelijst te leggen. En ik kan je zeggen er komt een heleboel informatie op je af en dan moet je telkens dé perfecte autostoel, de veiligste matras, het zachtste dekentje en nog zoveel andere spullen kiezen waar ik eigenlijk heel erg weinig van ken. Je weet echt niet wat kiezen. Je wilt het beste voor je kindje en daar spelen de verkoopsters graag op in. Maar is het duurste daarom telkens het beste? Mijn vriend is daar dan ook heel erg nuchter in, zelfs een beetje té. Zo vroeg hij de verkoopster waarom er eigenlijk 3 types autostoelen zijn, "dat kan toch allemaal in 1 stoel, zou veel goedkoper zijn". Nu ja uiteindelijk zal het toch vooral de mama zijn die het lijstje zal samenstellen met de heel zorgvuldig gekozen autostoel, matras, enzovoort.

Baby:
Ons kleintje is super beweeglijk. Ik begin zijn schopjes meer en meer op vaste momenten te voelen. Zo voel ik hem vooral 's ochtends en 's avonds op rustige momenten. 's Ochtends wanneer ik mijn hand op m'n buik leg schopt hij even om goeiemorgen te zeggen. Mijn vriend begint het steeds beter te beseffen dat hij papa wordt doordat ook hij steeds meer en duidelijkere schopjes begint te zien en voelen. Zalig die momenten van eerste communicatie met je kindje.

Cravings: 
Ik heb niet 1 vaste verslaving tijdens m'n zwangerschap. Het variëert van dag tot dag. Deze week moest en zou ik kroepoek chips eten en toen ik eindelijk die zak in mijn kast liggen had heb ik deze snel in 1 keer naar binnen gewerkt. Shame on me! Een andere craving deze week was rijstpudding. Ik had het in jaren niet meer gegeten en deze week heb ik er toch 2 naar binnen gewerkt.
Mood:
Deze week ondervond ik weer dat mijn hormonen op hol sloegen. Het ene moment was ik super knuffelig bij mijn vriend terwijl ik andere dagen het lieftst op mijn eentje ben. Ook ben ik veel lichtgeraakter waardoor bepaalde opmerkingen me snel in het verkeerde keelgat schieten. Bij deze: sorry aan alle mensen waar tegen ik misschien een klein beetje te hevig reageerde op iets. Het zijn de hormonen...

Nog een laatste buikfoto voor deze week.Het is misschien niet helemaal duidelijk in deze maxidress maar mijn buik is deze week wel erg gegroeid. Ik vind het zalig want mijn buikje viel nog niet echt op terwijl ik net zo trots ben en iedereen wil tonen dat ik zwanger ben. Maar beetje bij beetje komt dat wel in orde en wie weet zeg ik binnen een maand dat mijn enorme buik in de weg zit.
Ik had de foto graag even groot gekregen als de bovenste maar dit wou me precies niet lukken. Ik heb vanalles geprobeerd maar ja ik moet nog veel leren op vlak van bloggen, foto's bewerken enzovoort maar het enthousiasme is er alvast dus dat komt wel goed. Als iemand trouwens tips heeft om vlotter te werken met Blogger, shoot!

Doei!
Vicky

Geen opmerkingen:

Een reactie posten