Pagina's

maandag 18 november 2013

Tips bij een verkoudheid

Sinds gisteren grijp ik non stop naar de zakdoeken en begint mijn neus stilletjes roder en roder te worden. Het voel aan alsof mijn hele hoofd verstopt zit. Ja mijn eerste verkoudheid deze winter is een feit.

Je kan je heel ellendig voelen van een verkoudheid maar toch niet ziek genoeg om van school/werk te blijven. Daarom wil ik graag wat tips met jullie delen om een verkoudheid een beetje draaglijker te maken.
 

Thee drinken
Als ik verkouden ben maak ik altijd thee met honing en citroen. Of het daadwerkelijk helpt weet ik niet maar de warmte doet enorm goed. Ik kook wat water, doe er een scheutje vers citroensap en een schep honing bij.


Dampen met Vicks

Dit is een tip die ik al heel lang doe en ik van mijn moeder geleerd heb. Zij deed het al bij mij van kinds af aan. Ze zette een pot water aan de kook en deed er een lepel Vicks bij. Dan houd je je hoofd met een handdoek er rond boven de kookpot en lekker dampen dan maar. Er na kan je even wat vrijer ademhalen. Jammer genoeg helpt het maar op korte termijn maar het maakt mijn verkoudheid in alle geval wat draaglijker.


Rusten

Tenslotte is veel slapen de boodschap. Gelukkig heb ik een rustige week met weinig verplichtingen 's avonds dus kan ik telkens vroeg mijn bed in. Mijn kersenpitje zal deze nacht niet ontbreken. Ik heb ook gelezen dat een halve ajuin naast je bed er voor zorgt dat je veel vrijer kan ademen. We zullen het eens proberen, het kan alleen maar helpen.


Voor de mensen die de moeite gedaan hebben om een artikel van een beginnende blogger gelezen hebben: bedankt :-)

Hebben jullie nog tips bij een verkoudheid?

XOXO

Vicky



Geen opmerkingen:

Een reactie posten