Pagina's

zondag 24 november 2013

Instagrampics #2


 
Deze week was een rustige week en was/ben ik vooral verkouden. Dit is een foto van maandagavond. Tegen halverwege de week werd het beter maar vandaag is het opnieuw begonnen. 



Ik maakte een quiche met spinazie, pijnboompitten en geitenkaas. Deze maakte ik voor het eerst en is goed bevallen. Ik neem de quiche meestal mee naar mijn werk als lunch. We hebben er een microgolfoven staan, ideaal dus om restjes op te warmen. Er zullen hier nog veel quiches passeren want dit is een van m'n favoriete gerechten. Als jullie receptjes willen laat dan gerust iets achter in de comments.

 
Mijn vriend is momenteel helemaal weg van True Blood en eigenlijk kijk ik telkens stiekem mee. Ik ben dan bezig met iets anders maar leg het telkens aan de kant om mee te kijken. Normaal heb ik niet echt iets met vampiers maar van Twilight bleek ik ook fan te zijn en bij True Blood zitten we al aan seizoen 5 intussen. Mijn vriend had gehoopt op iets meer geweld en ik, ik blijf vooral kijken voor Sookie's liefdesleven :-)
 

Hé het is oké... om eens alleen te aperitieven, toch? Zolang het niet elke dag is en af en toe drink ik wel graag een glaasje rode wijn.

 
Ik moet me dringend eens gaan bezighouden met fotografie als ik wat deftige foto's op mijn blog wil krijgen. Toen ik de foto's van onze laatste reis bekeek vond ik dat het maar eens tijd werd om betere foto's te leren nemen. Daarom ben ik deze week ein-de-lijk naar de bibliotheek geweest. Ik hoop dat deze 2 boeken mij zullen helpen. Als er nog mensen goede boeken weten, alle tips zijn welkom.
 

 
Sinds deze zomer eet ik bijna elke dag havermout en maar denken dat ik niet zonder mijn boterham met choco en ontbijtgranen kon. Nu zou ik het eerder jammer vinden als ik eens brood moet eten. Je bent ook langer verzadigd van havermout vind ik. Dat is voor mij de grootste reden dat ik het beginnen eten ben. Vroeger had ik rond 10-11u altijd terug honger en vulde ik mij met koeken.
 
 
In de winter ga ik veel te weinig naar buiten. Omdat ik toch graag wat verse zuurstof binnenkrijg probeer ik zoveel mogelijk met een van mijn hondjes te wandelen. Dit is Benji, een kortharige chihuahua die ook graag eens op de foto wou.
 


Hier heb ik cannelloni met spinazie en ricotta gemaakt volgens dit recept van Piet Huysentruyt. Het is de tweede keer dat ik dit maak maar deze keer heb ik er nog wat gehakt aan toegevoegd omdat mijn vriend nogal een vleeseter is.
 

Zo, dit was mijn week en ook zijn dit mijn eerste weken met mijn blog. Tot nu toe bevalt het goed en ik heb nog veel leuke ideetjes die jullie de komende weken zullen zien verschijnen. Hoe was jullie week?

XOXO Vicky
 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten