Pagina's

maandag 11 november 2013

Help ik ben verslaafd aan lippenbalsem!

Stilletjes aan wordt het kouder en kouder en worden mijn lippen weer droger en droger. En wat doen we dan... smeren en nog eens smeren. Eigenlijk smeer ik heel het jaar door trouw mijn lippenbalsem. En plots merk je dat je niet meer zonder kan.






Op internet is een heleboel te vinden over dit onderwerp. Er zouden geen wetenschappelijke studies zijn die beweren dat je lichamelijk verslaafd kan worden aan lippenbalsem. Het zou eerder een psychologisch effect zijn waardoor mensen meerdere keren op een dag smeren. Toch vind ik dat mijn lippen 'reageren' als ik een tijdje niets op doe.

Er wordt ook een onderscheid gemaakt tussen betere lipbalsems en lipbalsems die je beter kunt mijden. Wat je best mijdt zijn lippenbalsems met sterke geuren en smaken die eigenlijk toch maar de lippen irriteren. Je gebruikt beter smeerseltjes op natuurlijke basis, zonder agressieve, schadelijke bestanddelen.

Ik ben de ontkenningsfase al gepasseerd en zit in de fase dat ik mijn verslaving aanvaard, nu ga ik AFKICKEN. Oké, dit klinkt misschien wat dramatisch maar ik weet dat er een heleboel mensen ditzelfde probleem hebben. Er bestaat zelfs een website hier over: Lip Balm Anonymous

Vanaf nu zal ik proberen steeds minder (lees: een paar keer per week i.p.v. tot 10 keer op een dag) 'lipverzorging' te gebruiken. Binnenkort volgt een nieuw blogje om jullie op de hoogte te houden!

Wie probeert mee af te kicken?

XOXO

Vicky

Geen opmerkingen:

Een reactie posten