Pagina's

dinsdag 23 september 2014

High End VS Budget make up

Laatst las ik in de Feeling een stukje over High End make up producten versus budgetproducten en dit bracht me op het idee om dit artikel te schrijven. In de Feeling schreven een aantal beautyjournalisten over hun favoriete producten en dit waren verassend genoeg niet altijd de duurdere merken. Zo vond de schrijfster van het artikel dat je voor eyeliner beter wel investeert in een duurder exemplaar terwijl dit voor nagellak dan weer niet hoeft. Want de lakjes van Dior chippen ook behoorlijk snel.
 
 

 
Laat ons beginnen met de dure make-up merken zoals Dior, Chanel, Bobbi Brown en Yves Saint Laurent. Voor een lippenstift betaal je gemiddeld 25 euro en voor een mascara ben je snel 30 euro kwijt. Tel daar nog een foundation en een oogschaduw bij en je komt zeker aan een bedrag van 100 euro. Deze merken stoppen enorm veel geld in hun reclamecampagnes en ook de verpakkingen zijn luxueuzer dan bij Essence en Catrice dus dit moet doorgerekend worden aan de consument natuurlijk.

 
Aan de andere kant heb je de drogisterijmerken zoals Bourjois, L'Oréal en Rimmel waar je gemiddeld 10 euro uitgeeft voor een product en tenslotte heb je nog de low budget merken zoals Essence en Catrice waar je 3 à 5 euro uitgeeft voor een product. Dus als je rekent en telt dan kost een High End product wel tot 10 keer zoveel als een goedkoop merk.
 
Als beautyliefhebber maar ook als toekomstige mama kan en wil ik geen honderden euro's per maand aan make up uitgeven. Mijn vriend en ik hebben een lening af te betalen en zoals je weet kost een babytje ook veel geld. Daarom probeer ik mijn stash redelijk beperkt te houden en ook al ben ik heel benieuwd als er weer een nieuwe collectie van MAC uitkomt of ook al is het laatste Urban Decay pallet eindelijk verkrijgbaar toch probeer ik me meestal in te houden. Ik vind het persoonlijk ook niet nodig om 50 mascara's te hebben en 20 oogschaduwpalletten, je kan toch maar 1 product per keer gebruiken. In mijn stash zitten een aantal duurdere pareltjes hoor zoals een oogschaduwpallet van Yves Saint Laurent en een aantal MAC producten. Hoewel ik deze producten meestal wel goed vind is het voor mij vaak meer de ervaring om iets van het merk te kunnen kopen en dat aan je stash toe te voegen. In mijn stash vind je vooral goedkopere producten. Zo gebruik ik een foundation van Catrice en ook de concealer is van hetzelfde merk. Mascara's gebruik ik vaak van Rimmel en Bourjois en tussen mijn oogschaduwpalletten zitten een aantal doosjes van Essence.
 
Zelf neig ik dus eerder naar iets goedkopere producten waar ook echte pareltjes tussen zitten maar af en toe verwen ik me graag met een duurder product. Parfum is een uitzondering en deze moeten voor mij altijd van een High End merk zijn. Zo heb ik parfums van Dior, Marc Jacobs en Thierry Mugler. Ik vind dat de geur van een duurdere parfum langer blijft en de flesjes zijn altijd zo mooi. Meestal koop ik maar 1 parfum per jaar en ik doe er best wel lang mee. Goedkopere parfums verliezen sneller hun geur vind ik en je spuit er uiteindelijk meerdere keren mee waardoor je sneller een nieuwe moet kopen.
 
Ik vraag me af wat anderen hier over denken? Koop je vooral High End of ga je toch voor een leuke budget dupe? Laat het me weten in de comments.
 
Doei!
Vicky

1 opmerking:

  1. Erg leuk onderwerp om over te lezen. Ik houd zowel van high end als van budget. Een paar jaar terug kocht ik nooit budget maar sinds ik moeder ben, ben ik toch iets bewuster geworden. Voor mij dus een mooie mix tussen allemaal verschillende producten

    BeantwoordenVerwijderen