Pagina's

zondag 19 oktober 2014

High End vs budget: shampoo

Laatst ging ik naar de kapper en volgens mij krijgen de kapsters daar een procentje op de verkoop van shampoos. Telkens ik naar een kapsalon ga, en ik wissel nogal vaak af van kapper, wordt me het belang van een goede (dure) shampoo uitgelegd. Zo zijn shampoos uit de supermarkt niet goed want deze leggen een film rond je haar en shampoos van bij de kapper zouden je haar tenminste verzorgen.

Na wat opzoekingswerk te hebben gedaan ben ik vooral tot de conclusie gekomen dat de siliconen die in een shampoo zitten niet goed zijn voor je haar. Siliconen laten je haar glanzen waardoor het gezond lijkt maar eigenlijk leggen die siliconen een laag rond je haar en je hoofdhuid en dit zorgt er voor dat je haar niet kan ademen. Gevolg: het wordt zwaar, is niet gezond en ziet er na een tijd droog en dof uit.

Zelf gebruik ik momenteel een shampoo van Scharzkopf Bonacure, klik hier voor de review. Ik ben er best tevreden over alleen is mijn haar enorm warrig na het wassen en kan ik het heel erg moeilijk doorkammen. Ik heb er even de ingrediƫntenlijst op nagekeken en inderdaad deze shampoo van de kapper bevat geen siliconen. Het was een shampoo voor normaal haar maar omdat ik mijn nieuwe kleurtje zo lang mogelijk wil behouden ben ik op zoek naar een nieuwe shampoo voor gekleurd haar. En ik zit weer met het dilemma: ga ik voor een product uit de supermarkt of ga ik toch weer voor een kappersproduct?

 

Bron

Voordelen supermarktshampoo
- goedkoop
- overal verkrijgbaar
- heel veel keuze

Nadelen
- bevat siliconen
- zou minder goed zijn voor je haar


Voordelen shampoo van bij de kapper
- gevoel van luxe
- bevat (meestal) geen siliconen
- je haar ruikt net of je van bij de kapper komt

Nadelen
- de prijs
- niet overal verkrijgbaar

Ik ben er nog niet uit of mijn haar er daadwerkelijk beter uit ziet na gebruik van een kappersshampoo want telkens ik naar de kapper ga krijg ik te horen dat mijn haar wel heel droog is, ook al gebruik ik dus een goeie shampoo. Ik ben benieuwd naar anderen hun menig en ervaringen hier over. Je mag ook gerust nog het lijstje voor- en nadelen van supermarktshampoo en kappersshampoo in de comments aanvullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten