Pagina's

donderdag 23 oktober 2014

38 weken zwanger: eten voor twee

De laatste week voelde ik me over het algemeen goed. Ik ben wel sneller moe wat me ook volkomen normaal lijkt. Toch voel ik me nog altijd beter dan deze zomer, ik ben niet meer zo duizelig en mijn standaard rode blosje op mijn wangen is ook terug gekeerd. Normaal probeer ik die rode wangen altijd zo veel mogelijk te camoufleren maar nu ben ik er juist heel blij mee. Een blosje is een teken van gezondheid dus laat ons zeggen dat ik me weer lekker gezond voel momenteel.

Het weer deze week had twee uitersten. Enerzijds was het dit weekend super super warm en zaten we nog lekker op terras maar intussen is het wel gedaan met de pret en is het flink wat kouder (en natter!) geworden. Zo draag ik op de ene foto een zomers kleedje en op de andere foto ben ik volledig herfstproof met mijn Uggs en winterjas. Over die winterjas gesproken, momenteel kan er geen enkel exemplaar meer dicht en natuurlijk ben ik nu te ver om nog een zwangerschapsexemplaar te kopen. Dus laat onze baby maar komen zodat ik weer m'n gewone kleren pas!

Die laatste weken begint het afwachten meer en meer. Ik tel de dagen of naar 30 oktober maar daar ben ik blijkbaar niet alleen in. Ik krijg plots toevallig meer telefoontjes van mijn moeder en andere familieleden. Iedereen die ik hoor of zie vraagt of het al zo ver is. Allemaal wel lief bedoeld maar omdat ik er zelf ook zo naar aftel begint het soms wel wat vervelend te worden. Ik heb altijd gezegd dat ik het gevoel heb dat ik overtijd zal gaan. Ik ben eens benieuwd.
 
De titel 'eten voor twee' vind ik wel heel toepasselijk de laatste dagen. Hoewel iedereen me tijdens de zwangerschap zei dat ik mocht eten voor twee (dit is natuurlijk een fabeltje) deed ik dit absoluut niet. Ik at behoorlijk normaal, had geen vreetbuien maar had wel af en toe de behoefte aan iets zoets en dan nog liefst zo snel mogelijk. Zo zijn we een aantal keren naar de nachtwinkel gereden, hebben we de Mc Donalds toch wat meer bezocht en maakte ik mezelf 's avonds laat soms nog een lekkere snack. De laatste tijd eet ik plots wel meer en ik heb mezelf wijs gemaakt dat ik moet sterk staan voor de bevalling en dat ik nu nog even mag zondigen. Dus ik speel nu nog lekker van alles binnen, die zwangerschapskilootjes geraken we wel kwijt na de bevalling.
 
Nu ik me lichamelijk beter voel, het blijft raar om dat te zeggen zo op het einde van de zwangerschap, heb ik ook nog niet echt het gevoel dat ik elk ogenblik een kind op de wereld moet zetten. Deze week stond ik naar de kalender te kijken en plots zag ik die magische 30 staan. Toen kreeg ik het toch even benauwd, dat is wel VOLGENDE WEEK DONDERDAG hé, help! Ik heb gelijk nog even mijn bevallingstas en koffertje voor het verblijf in het ziekenhuis gecheckt.
 
Deze week deden we zelfs nog een paar uitstapjes. Zaterdag zijn we een lekkere pannenkoek gaan eten op een terrasje, maandagochtend zijn we nog even naar het shoppingcenter hier in de buurt geweest en vandaag staat er nog een babybezoekje en een bezoekje van de meter van ons kindje op de planning. Lekker van alles te doen maar zo gaat de tijd sneller!
 
Misschien was dit de laatste zwangerschapsupdate, misschien komt er toch nog een nieuwe update volgende week, ik hou jullie op de hoogte.
 
Doei!
Vicky


Geen opmerkingen:

Een reactie posten