Pagina's

donderdag 2 oktober 2014

36 weken: laatste loodjes



Ik ben gisteren bij de gynaecoloog langs geweest dus leek het mij leuk om hier nog eens een update van mijn zwangerschap te plaatsen. In mijn vorige update schreef ik dat ik aan 32 weken te horen kreeg dat ik al ontsluiting heb en dit vergroot de kans op een vroeggeboorte, gevolg: ik moest zo veel mogelijk platliggen. Wat waren dat lastige weken zeg. Ik voelde me niet ziek en in die periode kwam ook de nestdang op. Ik was net van plan om alle babywasjes te doen, wat extra porties eten te maken voor in de diepvries en ons huis van boven tot beneden te poetsen maar ik mocht niet. Omdat ik niet wou dat ons kleine mannetje al kwam heb ik me maar netjes aan het advies van de dokter gehouden. 

Het vele rusten heeft geloond! Ik ben vandaag 36 weken zwanger en ons mannetje zit nog steeds netjes bij mij in de buik. Hij weegt al 2,5 kg en ik ben apetrots! De gynaecoloog zegt dat babytjes vanaf 36 weken en 2,5 kg perfect gezond geboren kunnen worden. Vanaf vandaag moet ik dus niet meer platliggen en kan ik weer gewoon doen waar ik zin in heb, toegeven aan mijn nestdrang  ;-) 

Ik heb sinds gisteren nog een buikgriepje waardoor ik me nog even beladderd voel en nog wat rustig aan doe maar eens ik er weer bovenop ben wordt het tijd om volop te genieten van die laatste weken! Spannend toch, wie weet beval ik volgende week of wie weet ga ik zelfs nog over tijd. 
Ik ben uitgerekend voor 30 oktober, tellen jullie mee af?

Doei!
Vicky

Geen opmerkingen:

Een reactie posten