Pagina's

donderdag 21 augustus 2014

29 weken: de hik


 
Ik moet mij elke week weer inhouden om het te zeggen maar ik kan het niet laten: het gaat snel! Na deze week zit ik op 30 weken en ik vind het wel dichterbij komen hoor nu er een 3 voor staat. Het lijkt nog maar gisteren dat ik de postieve test in m'n handen had en dat we alles nog voor ons zelf moesten houden. Wat is er veel veranderd in die korte periode maar het zijn allemaal zalige veranderingen. Veel eerste keren vooral en als onze kleine man er zal zijn dan pas zullen er veel eerste keren komen. Hem voor het eerst in mijn armen te mogen nemen, hem voor het eerst in bad te mogen doen, hem voor het eerst... Och ik kan niet wachten om ons kleintje te mogen ontmoeten. Maar hoe snel het allemaal gaat geef ons nog maar die paar maanden om alles in orde te kunnen brengen voor je komst.

Intussen loopt mijn vriends verlof op z'n einde, maandag moet hij helaas terug aan het werk. Hij heeft niet echt geluk gehad met het weer, het was 2 weken koud en regenachtig. Het was wel ideaal klusweer om de babykamer af te werken :-) Volgende week komen ze de meubelen leveren, joepie! 

Voor een zwangere vrouw daarentegen was de verkoeling na een aantal tropische weken een welkome afwisseling. Ik voel me gelijk een stuk beter en loop niet meer zo te puffen. Er zijn wel nog duizelige momentjes geweest waarbij 1 keer weer het gevoel van flauwvallen. Gelukkig was ik thuis dat moment. Het heeft me goed gedaan dat vriendlief wat meer thuis was de laatste weken en ik minder alleen zat. Ondanks de duizeligheid hebben we toch genoten van de vakantie. We zijn naar Ikea geweest, klik hier voor de shoplog en er na hebben we nog een wandelingetje in Gent gemaakt. We hebben ook lekker thuis genoten van de rust samen en vandaag laten we onszelf eens lekker verwennen, m'n vriend krijgt een massage en ik krijg een uitgebreide pedicure.
 

Ons baby'tje doet het goed, ik voel hem lekker bewegen en schopjes tegen m'n hand geven. Hij stampt ook graag tegen m'n ribben aan, dit klinkt pijnlijker dan dat het is hoor. Zoals je al kon lezen in de titel heeft ons kleintje vaak de hik. Dit is een heel raar gevoel van allemaal kleine duwtjes die elkaar snel opvolgen, het is moeilijk te omschrijven. Velen vinden het een vervelend gevoel maar ik vind het een grappig idee dat dit kleintje dan zit te hikken in mijn buik.
 
Qua eten zou ik wat beter m'n best moeten doen wat meer fruit en groenten moeten eten. Door de hormonen en het duizelig zijn grijp ik sneller naar zoetigheid en Cola. Ik heb altijd een excuus hé. Toch zou ik meer m'n best moeten doen want Cola, chips en koeken doen ons kleintje niet veel goeds natuurlijk. Terwijl ik dit schrijf heb ik net 2 kiwi's gegeten en had ik havermout als ontbijt, een goeie start!
 
Lichamelijk heb ik momenteel last van rugpijn die doorstraalt naar mijn benen. Dit komt vooral 's nachts en 's ochtends vroeg voor waardoor ik momenteel slecht slaap. Ik wordt dan wakker rond een uur of 4 en vind geen enkele houding waarin ik goed lig. Uiteindelijk ga ik in de zetel gaan liggen om Desperate Housewives te kijken en met een beetje geluk val ik dan nog in slaap voor een aantal uren. Ik ben zowiezo altijd al een slechte slaper geweest hopelijk heeft onze zoon het slaapgedrag van de papa mee, die slaapt perfect 10 uur aan een stuk.
 
Zo dit was mijn week. De komende weken moet ik zeker de tekst voor het geboortekaartje afronden en zorgen dat de doopsuikers nu definitief besteld worden. We zijn ook aan het overwegen om een babyborrel te doen zodat we niet elke dag bezoek hebben maar iedereen in 1 keer kunnen laten langskomen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om dit te lezen en voor mezelf zal het een mooie herinnering zijn om dit achteraf te lezen.
 
Doei!
Vicky
 
 




1 opmerking:

  1. Wat leuk om te lezen! Veel ben ik "vergeten" over mijn zwangerschap (is ook al 6 jaar terug) maar het gevoel van de hik vergeet ik nooit meer :-) x

    BeantwoordenVerwijderen