Pagina's

donderdag 14 augustus 2014

28 weken: babyshoppen!

Selfie met een nieuw jurkje van Noppies, ik ben er heel blij mee. Deze heb ik gekocht met een cadeaubon die ik gekregen had van mijn ouders voor mijn verjaardag. Thx!

 Deze week en volgende week is mijn vriend in verlof en daar maken we goed gebruik van om de babykamer af te werken en nog wat babyspullen te gaan kopen. We zijn deze week al bij Dreambaby langs geweest en gisteren zijn we naar de Ikea geweest (shoplog volgt nog) en nu is mijn vriend bezig met de vloer te leggen op de babykamer. Leuk om te zien dat we beetje per beetje alles klaar krijgen voor onze kleine spruit.
 
Ook is het eigenlijk onze laatste verlofperiode als koppel zonder kinderen. Oké ons kleintje is dan wel altijd bij me in mijn buik maar je weet wel wat ik bedoel. We proberen er zo bewust mogelijk van te genieten van de momenten van rust en samen zijn. Door mijn duizeligheid zitten uitstappen zoals een festival of andere drukke evenementen er momenteel niet in maar op de dagen dat ik me goed voel proberen we zo veel mogelijk leuke (rustige) dingen te doen zoals naar de cinema gaan, een etentje of een korte wandeling te maken. Mijn vriend heeft nu ook eens meer de tijd om samen van stampjes in de buik te genieten en dat vinden we beiden zalig.
 
Baby
Mijn buik is nu zeker duidelijk zichtbaar en ik vind het leuk om hier en daar aangesproken te worden door vreemden want ik ben super trots op het kleine wondertje die in mijn buik groeit! Er is ook steeds meer interactie met onze baby. Als we onze hand ergens op mijn buik leggen dan stampt hij tegen onze hand en als we dan onze hand ergens anders leggen stampt hij daar. Er zijn nog niet zo veel andere mensen die hem gevoeld hebben maar gisteren zag en voelde een vriendin mijn buik bewegen, heel erg leuk om dit met haar te delen.
 
Cravings
Doordat mijn vriend in verlof is valt het gezonde eten er af en toe wat bij in. Een chipje hier, een ijsje daar en we zien wel wat we 's avonds eten. Als we al eens een dag weg zijn is het helemaal om zeep. Na een paar dagen niet zo gezond te eten had ik weer een dag waarop ik me flauw voelde. Was het nu toeval of niet maar ik heb die dag toch gezorgd dat ik wat extra groenten en fruit binnen speelde. Gisteren was ook weer zo een dag van ongezond eten, dus vandaag zal ik weer beter m'n best doen. Je bent wat je eet zeggen ze altijd dus ik wil toch hebben dat m'n baby'tje niet enkel fastfood binnenkrijgt *bloost*
 
Mood
Voel ik mij een dag goed dan is het of ik de hele wereld aankan en dan neem ik misschien wat te veel hooi op m'n vork. Dan wordt ik de volgende dag afgeremd doordat ik dan heel weinig fut heb. Maar ik aanvaard het al meer dat ik het dag per dag moet zien en vooral moet luisteren naar mijn lichaam. Mijn humeur is deze week wel heel goed doordat mijn vriend thuis is en ik dus wat minder alleen zit. De tijd gaat zo ook veel sneller natuurlijk.
 
Dus al bij al heb ik een redelijk goeie week achter de rug. Door de duizeligheid durf ik alleen niet ver te rijden en ben ik wel wat afhankelijk van anderen. Het doet me goed dat mijn vriend nu wat meer tijd voor me heeft want ik wil niet altijd familie of vrienden lastigvallen als ik ergens heen wil.

 
Oorringen: Veritas - T-shirt: Supermum - Broek: H&M Mama - Schoenen: All Stars 

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

Vicky

4 opmerkingen: