Pagina's

donderdag 30 oktober 2014

Gender Reveal Party

Toen ik 5 maanden zwanger was wilden we het geslacht van onze baby kenbaar maken. We vonden dit toch een speciaal moment en wilden dit op een originele manier met familie en vrienden delen. Nog voor ik zwanger was kwam ik toevallig op Pinterest het concept Gender Reveal Party tegen, ik was meteen verkocht en was gelijk de ene foto na de andere aan het pinnen. Sindsdien al wist ik dat ik zeker ook ooit zo'n feestje zou geven. Zo gezegd, zo gedaan.
Hieronder geef ik jullie tips hoe je zo'n feestje kan organiseren.
 
Kies een datum
Dit klinkt misschien heel logisch maar hoe je ook staat te popelen om een feestje te geven, zorg er voor dat jullie zeker zijn van het geslacht. Bij ons deed de gynaecoloog wel al eens een gok naar het geslacht maar hij wou zich er nog niet 100% over uitspreken. Bij ons was het feestje na 20 weken en ik zou het ook niet vroeger geven. Je wilt toch niet een week na je feestje aankondigen dat het eigenlijk een jongetje wordt in plaats van een meisje.
 
 
 
 
Kies een thema
Wij hebben het meest voor de hand liggende thema gekozen en dat was de kleurencombinatie roze en blauw. We hebben deze kleuren voor de uitnodigingen, de cocktails, servetjes en hapjes gebruikt. Je kan daar nog een stapje verder in gaan en je gasten laten komen in een roze of blauwe outfit, zo is het duidelijk wat hun gok naar het geslacht is. Wil je toch een ander thema typ dan gewoon eens Gender Reveal Party in op Pinterest en je komt op talrijke mogelijkheden.
 
 
 
Kies de manier waarop je geslacht wil onthullen
Het feestje draait natuurlijk helemaal om het moment dat de ouders het geslacht vertellen en je gasten zullen hier heel erg naar uitkijken. Het is dus wel leuk om dit moment een klein beetje bijzonder te maken en niet gewoon te zeggen ' we verwachten een...' Zelf hebben we gekozen voor een taart met een blauwe vulling die we samen aansneden. Ik heb hier helaas geen foto's van maar we hebben dit wel gefilmd, dus gelukkig kunnen we nog eens terug kijken naar dit bijzondere moment. Het is vooral super leuk om de lieve reacties van onze familie en vrienden te zien.
 
Ben je niet zo'n fan van taart dan kan je ook nog kiezen voor cupcakes met een gekleurde vulling of de ouders kunnen samen een doos openen waar er roze of blauwe ballonnen uitkomen. Op Pinterest vind je nog meer ideeën.

 
 
Zorg dat je gasten een gokje kunnen wagen naar het geslacht
Toen de gasten aankwamen konden ze een briefje invullen met hun gok naar de naam en het geslacht. Leuk om te doen voor de gasten maar ook leuk voor de ouders om dit achteraf nog eens terug te lezen. Ik heb alle kaartjes mooi gespaard en in een doos gestoken waar ik alle babyherinneringen zal bewaren.
 
 
Zorg dat er foto's genomen en/of gefilmd wordt
Zelf zal je niet veel tijd hebben om foto's te nemen omdat je zal bezig zijn met je gasten. Wij hebben daarom gevraagd aan een familielid om het snijden van de taart te filmen. Achteraf bekeken zijn er anders heel weinig foto's genomen en dat vind ik wel jammer. Gelukkig hebben we wel het filmpje van de onthulling.
 
Ik ben heel blij dat ik een Gender Reveal Party gegeven heb en zou het zo opnieuw doen. Dus als er ooit nog een spruit nr.2 komt wordt er weer zo'n feestje gegeven. Ik was eerst wat bang voor de reacties omdat ik bang was dat ze zo'n Amerikaanse hype wat Over The Top gingen vinden. Niets was minder waar, iedereen was super enthousiast. Sommige vriendinnen die nog geen mama zijn zeiden dat ze zeker ook zo'n feestje zullen geven als zij zwanger zijn. Ik kijk er al naar uit!
 
Wat vind jij van een Gender Reveal Party? 
Zou je het ook geven of mag de hype gewoon in Amerika blijven?
 
Doei!
Vicky
 
 


 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten