Pagina's

woensdag 7 januari 2015

Mijn voornemens voor 2015


Normaal doe ik niet mee aan goede voornemens maar ik heb er toch een paar (lekker cliché). Blijkbaar heb ik er vorig jaar ook een post over geschreven, laten we eerst eens kijken of ik mij aan m'n voornemens heb gehouden.

Vorig jaar zei ik vooral dat ik gezonder wou leven door hoe kan het ook anders: sporten en gezond eten! Lees hier mijn post van vorig jaar.
Toen ik het artikel schreef wist ik absoluut nog niet dat ik een maand later zwanger ging worden en dat heeft voor mij toch wat roet in het eten gegooid. In januari ging alles nog goed en sportte ik nog braafjes met Blogilates maar toen ik zwanger was had ik een excuus om niet te sporten. Het gezond eten ging met ups en downs maar daar over ben ik redelijk tevreden. De cravings tijdens de zwangerschap waren er natuurlijk ook wel en daar gaf ik vaak aan toe maar het was gelukkig allemaal binnen de perken.
 

Voornemens voor 2015
 
Gezond leven
Het zal afgezaagd klinken maar ik wil weer wat meer sporten, de meeste zwangerschapskilo's zijn verdwenen maar het mag allemaal weer wat strakker. Deze keer heb ik een concreet plan, we hebben een crosstrainer gekocht (geen excuus dat ik geen babysit heb voor Noah) en daar ga ik 3 keer per week op trainen, klaar. Deze week heb ik al 2 keer getraind dus ik ben er vol goede moed ingevlogen!
 
Ik zal ook proberen minder te snoepen en als ik toch honger heb naar gezonde tussendoortjes grijpen. Ik hoop dat ik daar tijd voor zal kunnen vrijmaken. Sowieso MOET ik echt meer fruit eten, ik zei het vorig jaar ook maar nu ga ik er echt voor. Ik wil echt niet volgend jaar opnieuw dezelfde voornemens neerschrijven.
 
Sparen
Nu Noah er is gaan er veel centjes naar zijn pampers en voeding, binnenkort komt daar ook nog de kinderopvang bij dus er moet op andere vlakken bespaard worden. Momenteel ben ik nogal nonchalant en let ik niet op wat ik uitgeef. Ik ga meestal naar de Delhaize omdat deze op 5 minuten van waar ik woon is. Deze supermarkt is niet goedkoop en voor ik het weet ligt er voor 50 euro in mijn kar en zie ik het bijna niet liggen. Daarom gaan we vanaf nu 1 keer naar de Lidl voor onze weekboodschappen en wil ik toch iets van een merk dan gaan we dat bij de Colruyt halen (1 keer per maand) en hebben we tussendoor iets te kort dan mag het natuurlijk van bij de Delhaize komen.
 
Op vlak van shoppen koop ik al minder voor mezelf maar voor Noah kan ik me moeilijk inhouden. Ik probeer te wachten tot het solden zijn en koop ook regelmatig tweedehands kledij. Veel geld bespaart en onze kleine man groeit als kool dus kan hij het soms maar een paar keer aandoen.
 
Ik heb mezelf momenteel een Shop Stop op vlak van make up opgelegd. Ik ben een beauty liefhebster en door het lezen van beautyblogs heb ik me de laatste tijd regelmatig laten verleiden om spullen te kopen die ik eigenlijk niet nodig heb. Ik ben nu van plan om gewoon zo veel mogelijk make up op te maken en niets nieuws te kopen, op foundation en mascara na natuurlijk! Ook in het algemeen wil ik gewoon minder spullen kopen die ik niet echt nodig heb.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten